Google Pigeon

Google Pigeon

Google a lansat in luna iunie 2014 un nou algoritm de cautari locale menit sa produca schimbari foarte evidente de ranking in SEO.

Acest algoritm nou de cautare locala (local search) a fost botezat de catre specialisti, Pigeon Update si reprezinta o modificare esentiala a algoritmului de ranking. Google nu a facut niciun anunt cu privire la impactul lui Pigeon, dar, avand in vedere experientele trecute, se pare ca si acesta va avea urmari majore.
Aceste modificari au fost evidentiate atat in rezultatele oferite de Google Maps, cat si de cele oferite de Google Web. Reprezentantii motorului de cautare au precizat ca, acest algoritm de cautari locale foloseste cu mai mare intensitate capacitatea de cautare web, concomitent cu functiile de cautare (Knowledge Graph).
Potrivit specialistilor SEO, acest gen de schimbari care se produc pe motorul de cautare Google au fost realizate cu scopul de a da posibilitatea unui utilizator sa aiba parte de o mai buna experienta, prin afisarea informatiilor cele mai relevante, in momentul in care motorul de cautare este folosit pentru a afisa si unel informatii locale, cu privire la servicii, cazari in hoteluri sau din domeniul afacerilor.  Cu toate ca lansarea Pigeon nu a facut prea mare valva, specialistii SEO au inceput sa se gandeasca la o serie de modalitati de optimizare menite sa salveze saite-urile de loviturile Pigeon.
O prima modificare care s-a observat dupa lansarea acestui algoritm, a constat in faptul ca un numar destul de mic de rezultate ale unei cautari mai afiseaza si unele sugestii legate de anumite locatii din orasul respectiv. Lipsa acestei casete cu sugestii se datoreaza rularii algoritmului Pigeon, iar daca site-ul dumneavoasta are ca domeniu afacerile imobiliare, spre exemplu, si face sugestii referitoare la locatia in care puteti fi gasit, va trebuie sa il optimizati pentru a nu suferi pierderi materiale cauzate de unele informatii care lipsesc. In mod automat, Pigeon a avut influenta asupra scaderii traficului pe unele site-uri (lovite) si a cresterii pagerank-ului pe altele (nelovite), tocmai datorita faptului ca site-ul unei locatii nu mai apare la sugestii. Cu alte cuvinte, putem spune ca Pigeon este influentat in mod direct de popularitate si relevanta, si datorita acestui aspect, site-urile cele mai bine cotate vor aparea pe pozitii fruntase in topul cautarilor locale. Daca acesti indicatori SEO, ai site-ului dumneavoastra sunt slabi, va trebui sa il optimizati, dar aveti in vedere link-urile de continut.
Se pare ca o procedura buna de SEO, care sprijina site-urile in lupta cu Pigeon, este reprezentata de folosirea directoarelor locale, la modul ca trebuie analizate cele mai bune locatii, iar in momentul in care sunt descoperite, introduceti acolo date despre mica dumneavoastra afacere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *